vrijdag 11 april 2014

Flamingo Flights

Een fotomoment kunnen hebben in één van mijn favoriete plaatsen, de Zuid-Franse Camargue is telkens weer een hoogtepunt. Ik ben er al vaak geweest en natuurlijk gaat de aandacht steeds weer naar die overweldigende mooie Flamingo's daar.

Deze keer wou ik me concentreren op vliegbeelden in tegenlicht omdat die slanke silhouetten zo mooi uitkomen tegen de opkomende en ondergaande zon. Dus een avond en ochtend postgevat midden in de zoutvlaktes en gelukkig waren de lichtomstandigheden precies zoals ik het had gehoopt, en de vogels waren ook op de afspraak.

Technisch gezien is het ook niet zo vanzelfsprekend omdat het licht snel erg hard wordt en eerlijk gezegd zijn ook de miljoenen muggen een serieuze uitdaging. Bewust ook wat gespeeld met lange sluitertijden wat soms erg sierlijke effecten geeft. Het resultaat bevalt mij en krijgt dan ook de titel: Flamingo Flights.








4 opmerkingen:

  1. Schitterende serie. Mooi gelukt om de beweging van de vlucht te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie Martin. Die lange sluitertijden zijn heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !