dinsdag 28 januari 2014

Even voorstellen

Zo, mijn eerste blog op Natuur in focus. Hallo allemaal! Allereerst hartelijk dank voor de uitnodiging om hier regelmatig mijn belevenissen als landschapsfotograaf met jullie te delen. Laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Bas Meelker, woon in Groningen en ben full time landschapsfotograaf. Mijn werk bestaat hoofdzakelijk uit het vastleggen van bijzondere lichtsituaties in het Nederlandse landschap. 


Summer Dawn - Weerribben -Wieden


Ik werk voor verschillende organisaties, overheden, reclame- en communicatiebureaus en een breed scala aan bedrijven. Je kunt mijn foto’s terugvinden in boeken, tijdschriften, kaarten en kalenders en veel van mijn werk wordt gebruikt voor interieur toepassingen. Daarnaast schrijf ik regelmatig voor verschillende fototijdschriften, heb samen met Pieter Dhaeze het boek ‚Focus op fotografie - Landschap en architectuur’ geschreven en ben ik Canon Large Format Print ambassadeur. Naast mijn werk als landschapsfotograaf vind ik het leuk om af en toe workshops en lezingen te geven. Meer over mij en mijn werk kun je terugvinden op mijn website www.basmeelker.nl.


Lightning Strikes - Aduard




Wat kun je van mij verwachten? Als eerste uiteraard regelmatig nieuwe foto’s, de verhalen achter de foto’s en het hoe en waarom. Ik zal jullie daarbij ook regelmatig voorzien van tips en suggesties. Maar ik ben uiteraard ook benieuwd naar jullie mening. Ik hoor graag waarover jullie meer zouden willen lezen en welke vragen jullie beantwoord zouden willen zien. Ik nodig je dan ook van harte uit  om te reageren en ideeën aan te dragen. Ik kijk er naar uit! 



The Watchtower - Dokkum


The Long March - Nationaal Park Het Lauwersmeer


Descending Calmness - Reitdiephaven, Groningen



5 opmerkingen:

  1. Volgens mij is voorstellen niet echt nodig, Bas Meelker kennen we toch allemaal wel? ;-)
    Schitterend fotowerk, dat ik hier graag wat groter in beeld zou zien.

    Groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Loes, dan je en ik zal kijken of de foto's wat groter hier gepubliceerd kunnen worden. Groeten, Bas

      Verwijderen
  2. Ik volg je al een tijdje via je site een 500px en geniet erg van de prachtige foto's. Misschien kun je eens dieper ingaan wanneer je voor bepaalde filters kiest.

    Groet, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Erik, dank voor je suggestie. Die zal ik zeker meenemen in een volgende blog! Groeten, Bas

      Verwijderen
  3. Hallo Bas, erg mooie binnenkomer op dit blog. Heb al eens een lezing van je gezien en weet dat er nog meer moois zal komen.
    Legt voor mij de lat dan wel erg hoog om ook wat te bloggen.
    De vraag van mijn naamgenoot over de filters vind ik ook erg interessant.

    gr. Erik

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !