dinsdag 30 juli 2013

Wie gaat er mee naar Gambia?

21 oktober t/m 1 november.

Je leest het goed; ik ga een reis organiseren naar dit vogel eldorado aan de Afrikaanse westkust.
Gambia is een klein en langgerekt land aan de oevers van de rivier de Gambia. Mede door deze ligging vormt het een ideaal biotoop voor vele soorten vogels in alle kleuren en maten. In ons najaar en winter trekken veel van ‘onze’ vogels hier naar toe om te overwinteren dus er zal ook een stukje herkenning plaatsvinden. Het leuke is dat veel vogels erg goed benaderbaar zijn wat voor ons fotografen en natuurliefhebbers natuurlijk mooi meegenomen is.


Ik kom zelf al 12 jaar in dit land; door zijn vriendelijke bevolking ook wel de ‘Smiling coast of Africa’ genoemd. In die tijd heb ik er veel fijne mensen leren kennen en veel natuurgebieden bezocht. Maar ook het ‘echte Afrika’ bekeken en natuurlijk slaan we dat bij deze reis ook niet over.
Zo zijn er namelijk ook mogelijkheden om het beroemde Kunta Kinte slaveneiland, de drukke Albert Market en het vissersdorpje Tanji te bezoeken. Drie absoluut zeer indrukwekkende bestemmingen waarbij het strand van Tanji gelijk een hele goede vogelspot is.






Tijdens deze 12-daagse foto reis bezoeken we de mooiste en beste vogelplekken van het land. We blijven vooral in de betrekkelijke nabijheid van ons onderkomen maar gaan ook drie dagen op tussenreis naar het vermaarde Tendaba River Camp; een onvergetelijke plek stroomopwaarts.


Gambia is een land waar je bijna niet zonder plaatselijke gids kunt. Wij maken dan ook gebruik van de diensten van mijn maatje Yankuba; een groot vogelkenner die zijn land op zijn duimpje kent. Stap voor stap hebben we wat dingen ontdekt en opgezet daar die ronduit uniek zijn. Zo bezoeken we een onbewoond tropisch vogeleilandje én kunnen de deelnemers gebruik maken van onze eigen gloednieuwe fotohut.Deze fotohut heb ik er laten bouwen om zo de familie van Yankuba aan het eten te houden;zowaar een heerlijk doel toch?



Ik kan van enthousiasme wel tien pagina’s over mijn vele reizen naar Gambia vullen maar je kunt het nu allemaal zelf gaan beleven tijdens deze, in eerste instantie, eenmalige fotoreis.



Je leest er meer over op deze link naar mijn website en nog meer door de uitgebreide informatie bij mij op te vragen. Let wel; er kunnen slechts 8 gasten mee en deze reis vindt dus eind oktober al plaatst. Zodra iedereen hier weer baalt van de hoeveelheid regen duiken wij de zomerse vogelsferen in)
Zomerse sferen waar we absoluut ook van gaan genieten want we plannen voldoende tijd in voor ontspanning.





1 opmerking:

Uw reacties zijn onze motivatie !