donderdag 30 mei 2013

Wonderlijk IJsland

Ik ben momenteel met vier fotovrienden op reis langs de zuid route op IJsland. Voor ons allen een eerste kennismaking met dit wonderlijke land. De afwisseling in landschappen en weer maken het een dynamische bestemming voor natuurfotografen die dan ook niet te veel op de klok moeten kijken. Zo zijn we afgelopen nacht om twee uur op pad gegaan om de opkomende zon rond het gletsjermeer Jokulsarlon te kunnen fotograferen.
Hier gewoon even een aantal resultaten nu we halverwege deze reis zijn. Alle foto's laptop bewerkingen dus.
















9 opmerkingen:

  1. IJsland blijft genieten, elke foto weer. En die heerlijke lange dagen met dat bijzondere licht wat je nergens anders ziet. En het soms bijna buitenaardse landschap.Ik ga in februari weer en hoop dan ook het Noorderlicht te zien. IJsland blijft genieten. Vergeet niet naar Landmannalaugar te gaan, maar dat zal vast en zeker in de planning zitten. En terug in Reykjavik ijs eten op het plein, dat is ook IJsland en genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's van een geweldig land.
    Ik zou de Laki-kraters dan weer niet overslaan....maar als je nu alleen in het zuiden zit, moet je sowieso nog een keer terug, haha.
    Bedankt voor het delen van de foto's.

    Groet, Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig !!! Super mooie foto's.
    Daar zou ik nog wel eens een keer naar toe willen.

    Groeten, Marcel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Han,

    Prachtige serie waarin we foto 8 echt heel mooi vinden! Moet enorm genieten zijn door aan de beelden te zien.

    groet,
    De Reptons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IJsland behoort tot de landen waar ik graag nog eens heen wil gaan.
    Fascinerende landschappen en een bijzondere dierenwereld laat je hier zien. Door deze beelden raak ik nog meer gemotiveerd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Han,

    Wat een prachtige serie foto's, daar raak je diep van onder de indruk. Jullie reis geeft een fantastisch beeld van de vogels van IJsland. Heel inspirerend.
    Trouwens, ik kocht 2 jaar geleden op de SOVON-dag, een camouflagenetje om vanuit de auto te kunnen fotograferen. Je had er stand. Ik ben er nog steeds vol lof over.

    Allerbeste groeten,
    André en Muriel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fraaie serie Han. Ik zou zeker ook de Westfjorden een keer bezoeken. Als je het over stilte, weidsheid en ruig landschap hebt... moet je daar wezen. Nog 1,5 week en wij zitten er weer.

    Groet,
    Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor al jullie reacties mensen! En voor alle tips natuurlijk. Het is zeker niet mijn laatste bezoek geweest en ik hoop dan ook eens voor langere tijd terug te gaan.
    @André en Muriel: Leuk om te horen dat het netje jullie goed bevalt!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !