maandag 26 november 2012

Middelste bonte specht

Al enige jaren probeer ik een middelste bonte specht te fotograferen maar het resultaat bleef beperkt tot wat schampshotjes.Ondanks dat deze zeldzame specht zich sinds kort ook af en toe bij een van de fotohutten laat zien besloot ik voor een andere kans te gaan. Zo belande ik in een oude boomgaard in de Achterhoek waar het om tien uur smorgens al gepiept was. Zo kan het lopen. Middelste bonte spechten zijn met een ware opmars bezig in ons land. Met name in het oosten van het land bevolken ze oude landgoedbossen waar ze broeden in dikke eiken. Zo luidruchtig als ze in hun baltstijd zijn, zo stil en teruggetrokken worden ze later in het jaar. Hier de hele serie. Gemaakt met de Nikon D800 en de Sigma 300-800 mm lens. Gemiddels f5.6; 1/160 sec en iso 400.

6 opmerkingen:

  1. Het heeft even geduurd maar als je ze dan ook hebt zijn ze ragscherp en nog een mooie compositie.
    Mooi!

    Mvg Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Han deze kans goed benut en dat voor tien uur al.
    Als je de mogelijkheid hebt zou ik toch nog een keer terug gaan,je weet maar nooit hoe je ze dan aantreft.

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful composition of the ones with the head poking round the tree.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig weer Han!! En een mooie afwisseling in achtergrondkleuren.

    Groet,
    Alex en Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor jullie reacties mensen!
    @Christian: Thank you for your compliments.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig Han. Heb er ooit één in natuurgebied Smeerling in Oost-Groningen gezien. Hopelijk krijg ik er ooit nog één voor de lens bij mijn foto-hutje (gemengd bos, kop van Drente).

    Groeten, Pieter Dol

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !