vrijdag 4 november 2011

Helgoland, liveblog deel 3 (slot)

Inmiddels weer thuis na een aantal dagen vogelen en fotograferen op Helgoland. Tijdens de terugreis was er geen internet beschikbaar dus vandaar met wat vertraging hier wat resultaten van de laatste dag.


Het blijft lastig om te beslissen waar je je aandacht op wilt gaan vestigen. Helgoland en Dune zijn klein maar ondanks dat ben ik geen type wat even snel van locatie naar locatie vliegt om haastig mijn foto’s te maken. Nee, ik steek liever wat meer tijd in een beperkt aantal doelen. Zo koos ik er voor om deze laatste dag weer bij de zeehonden door te brengen. Het is namelijk geweldig om in alle rust tussen deze geweldige dieren te mogen liggen en hun gedrag te fotograferen.





Tijdens het eerste bezoek zag ik een pup van een gewone zeehond liggen waarvan ik al vreesde dat hij het niet lang meer zou maken. Hij zag er schonkig uit en lag buiten de groep. Gisteren werd deze vrees helaas bewaarheid want we vonden hem dood, en reeds aangepikt door meeuwen, op het strand liggen. Wellicht geen prettig beeld om naar te kijken maar het hoort er allemaal bij natuurlijk.


Een erg leuk slot van deze reis op Helgoland was de vondst van een woestijntapuit; weer een dwaalgast op trek.



Op de thuisreis besloten over Diepholz te rijden om daar de volgende ochtend nog een paar uurtjes kraanvogels te fotograferen.
Ook deze foto’s nog op de laptop bewerkt dus in detail zal er nog wel het nodige aan mankeren.



Ik pak de draad weer op aangaande onze verhuizing dus het zal hier wel even rustig blijven van mijn kant. Gelukkig hebben we inmiddels een mooi team van fotografen hier die nog voldoende te delen zullen hebben.

9 opmerkingen:

  1. Mooi Han,

    Wel erg dicht bij die bul,als hij had gewild, zo snel had jij niet wegekomen in robbegang :)
    Maar zeker leuk om er zo mooi dichtbij te komen.
    betreft die dode, zo zie je maar dat de een zijn dood, de ander zijn brood is, en dat hoort ook bij natuurfotografie, mooi weergegeven!!!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt maar het beeld vertekend wel flink hoor. Ik schat de afstand op zo'n vier meter en gelukkig vond hij alle best en snurkte lekker door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat lig je dichtbij, dit is toch fantastisch om mee te maken. Ik zou vergeten om foto's te maken en er heerlijk van genieten...maar dat zal je ook zeker doen. Het kleine zeehondje wat overleden is, het is de natuur maar je laat de foto netjes zien. En de kraanvogels, wat een idee om door te rijden. Zo heb je die ook gelijk even gezien..;-)

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke platen Han, die zeehonden blijven leuke dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tweede foto is echt fantastisch!
    Leuk die zeehond op de 4e foto.
    O.... dat ben jij ;-)

    De dode zeehond is inderdaad heel mooi en smaakvol in beeld gebracht. Top!

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties. Jij ook grapjas Ben:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi Han! de makeover van de layout is ook top! Was hier al een tijdje niet geweest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !