dinsdag 25 oktober 2011

Slakken

Slakken

Een haat liefde verhouding heb ik ermee.
Ik vind ze o zo fotogeniek,grappig en uniek.
En wat haat ik ze als ik een serie foto`s heb genomen en blijkt dat weer eens 1 van die verrekte ogen op steeltjes weer niet scherp is.
In juli heb ik een hele aardige mevrouw omtmoet met een prachtige tuin waarin ik mij af en toe uit mag leven.
Enige weken geleden was ik daar met een vlinder aan het fotograferen toen ik vanuit mijn ooghoek een heel klein ieniemienie
slakje op een bloem zag kruipen, dus heb me gelijk daar op gericht en ben er een heel tijdje zoet mee geweest.Ik zat in de auto en wou toch gelijk even terug kijken of er wat moois bijzat.De aardige mevrouw kwam aanlopen en vroeg of het gelukt was,waarop ik haar euforisch een foto van het slakje liet ziet zien die ik zelf erg mooi vond.Is dat een speciaal soort of zo? vroeg ze waarop ik zei nee hoor maar ik vind het een mooie foto.Ze keek me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen en vroeg nog net niet of ik psychische hulp nodig had.Ik krijg dit soort reacties wel vaker als mensen vragen wat ik fotografeer en dan antwoord; beestjes!Meestal reageren ze met Oh ja,en kijken me dan een beetje meewarig aan.Ik ben benieuwd of de macro fanaten onder ons dit herkennen.



7 opmerkingen:

  1. Hà ha, heel herkenbaar!
    Sommige mensen "hebben" het gewoon niet.
    Ik vind je foto`s prachtig Trui!
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trui,

    Vind je foto's weer bijzonder sfeervol en romantisch.
    En voor mij is elk dier bijzonder en heb je dat op een mooie manier vastgelegd!

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vooral bij zo'n inieminie slakje is het moeilijk, en welke steeltjes pak je, de bovenste of de onderste steeltjes.
    Je hebt er nog een mooi geheel van kunnen maken met deze bloem. Ik was de tuin vorige week aan het doen en kwam er ook een tegen, maar had alleen een boomstammetje met een beetje kleur..dit is sfeer voller.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ruud van der Bliek25 oktober 2011 om 20:25

    Of ik het herken?? Wie niet.
    En je foto's herken ik ook, uit duizenden. Stuk voor stuk prachtplaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PRACHTIG!!!!! Wat een heerlijke foto's. Knap werk weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !