zaterdag 3 september 2011

Een vroege september ochtend

Het is alweer september dus de tijd voor koude nachten met daarop mooie dagen. Resultaat; fotogenieke momenten met nevel en dauw. Gisteren was zo'n ochtend en hoewel ik meer mistbanken verwacht had, was het toch zeer de moeite waard. Om kwart over zes stond ik met het eerste licht in het veld; gewapend met camera natuurlijk. Drijfnat kwam ik er om half negen weer uit. Ik trof onder andere meerdere bandheide libellen aan; een erg fotogenieke soort.
Hier een aantal resultaten van deze ochtend. Op mijn website meer van dit alles.






Foto's gemaakt met de Nikon D700 met daarop de nikor 105 mm macro.



11 opmerkingen:

  1. Nou... dat zijn mooie resultaten... Kan niet anders zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was er echt weer voor, schitterende beelden. Vroeg opstaan heeft zo wel zijn voordelen om de mooiste foto's te maken.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Han,

    Allemaal mooi maar nummertje 3 vind ik er bovenuit springen. De combinatie van het insect, het bedauwde web, de achtergrond, alles in variaties van één kleur, perfect. Die zien we vast nog wel eens ergens gepubliceerd verschijnen is mijn verwachting.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, die insekten met de dauwdruppeltjes. DAt maakt het vroege opstaan het dubbel en dwars waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige vroege ochtend opnames zeg...dit is genieten, en daar kan geen drijfnat pak tegenop.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo die derde is inderdaad top.
    Vooral het kleine blinkje van de zon tussen het gras iets onder de libel is knap gedaan.

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige resultaten Han!
    Ik denk dat ik er niet naast zit als nr 1 ook jouw favoriet is?:)

    Gr Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt Leon,

    Nou, nr 3 ben ik zelf wel erg blij mee omdat het eens heel iets anders is dan ik normaal zou doen. Tot nu in elk geval:-))

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !