dinsdag 23 augustus 2011

Vakantie in Frankrijk

Eindelijk na een half jaar uitgekeken te hebben om richting Frankrijk te vertrekken was het zover, het beloofde slecht weer te worden maar volgens de eigenaar van het vakantie huisje had hij nog nooit meegemaakt dat het 2 weken achter elkaar slecht weer was want je hebt hier een 10 dagen cyclus enz blablabla, nou dan heeft ie het nou dus wel mee gemaakt, we komen daar aan en ik zie in mijn ooghoeken die ik gelukkig niet vergeten was om mee te nemen citroenvlinders, Koninginnenpages, witjes en diverse bruine vlinders in helaas een dorre doodse vlakte van de hitte, maar goed met een zwembad erbij konden we ons reuzegoed vermaken, voor mij was er zo'n 2ha grond met insecten, bidsprinkhanen en vlinders bij dus iedereen blij, de volgende dag geen zon te zien, ai jammer maar kwas er al vroeg uit dus ik had zoiets van die komt nog wel(niet dus), ik richte mij dus deze morgen volledig op de sprinkhanen en wantsen, vlinders zou ik immers nog genoeg kunnen fotograferen, 2 weken Frankrijk moest in mijn gedachte-wereld voldoende zijn om met emmers foto's thuis te komen.
Ik heb er wel geteld 1,5 week op moeten wachten voor ik s'ochtends de zon zag opkomen (maar dat komt aan bod bij mijn landschap aflevering), jammerlijk genoeg heb ik maar 3 dagen macrofoto's kunnen maken, de rest was veel te winderig en te nat, alleen nat is niet erg maar wind is killing voor macro, dus vlinders heb ik helaas alleen maar voorbij zien vliegen op één enkele gescheurde oude diender, wiens dagen al min of meer geteld waren.

Toen wij richting huis vertrokken had de dorre doodse vlakte plaats gemaakt voor een weelderige groene bloemen pracht met grazige groene weiden en begon de 10 dagen cyclus eindelijk weer op gang te komen.
waarom doet mij dit verhaal zo aan Jonah denken, daar ging immers de storm ook liggen nadat hij overboord was gegooid :)

hier mijn karige bijdrage van mijn vakantie.

















11 opmerkingen:

  1. WOW
    Mooie vakantie"kiekjes".
    Je zou niet zeggen dat je slechte dagen gehad hebt maar wel zonde.
    Die kleuren zijn echt mooi en romantisch.

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer wat van je te zien Peter!
    Tja, het is niet eerlijk. Toch zijn dit wel erg mooie foto's. Maar ik weet het; het gevoel van hoe het had kunnen zijn is vreselijk. Ben beniuwd naar je landschappen vervolg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al zat het weer tegen, de foto's zijn werkelijk prachtig.
    Daar kan ik nog veel van leren.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan mee voorstellen dat je daar knap gefrustreerd van kunt raken, maar de platen die je hebt zijn fraai.Misschien een keer weer terug?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou wie weet Trui, ik kreeg 2 weken gratis aangeboden door een engelsman die vroeg of ik zijn Gite wilde fotograferen en een website wilde maken, nu weet ik niet of ie zat te geilen op m,n vrouw of dat ie te dronken was om na te denken, maar ik heb z,n kaartje dus kan hem nog een keer benaderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Noem het maar karig. Kwalitatief vind ik ze super.
    Wel jammer van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend Peter, vooral de derde spreekt mij zeer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi werk Peet, ga met Mark mee de derde is TOP! Iets voor NI?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende foto's, kan niet anders zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. thnx iedereen, kzal eens verzinnen Kris of ik hem wel waard vind voor NI :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow... dit is een geweldige serie!
    Foto 5, de Bidsprinkhaan is echt leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !