maandag 23 mei 2011

Macro tijd

Voor mij eindelijk de mooiste tijd van het jaar aangebroken, macrotime!!! en eindelijk weer een beetje tijd om de natuur in te gaan.
Een 2 tal weken geleden met een aantal clubleden op pad geweest naar de Kampina en afgelopen zaterdag naar de insectentuin in het wingersebos waar ik aldaar enorme hoornaars tegenkwam, 2 stuk om precies te zien, wat een vreselijke grote beesten zijn dat zeg, kwas even in de waan dat het platbuik libellen waren, helaas geen fotos van kunnen maken wat mijn verhaal gelijk ongeloofwaardig maakt :(

hieronder een aantal resultaten met mijn nieuwe 5d mark 2 en mijn oude vertrouwde Canon 180mm lens.

Oranje tipje
Weidebeekjuffer
Weidebeekjuffer
Blauwtje
Juffer
Libel in tegenlicht
Juffer

5 opmerkingen:

  1. Prachtige resultaten Peter. Dat smaakt naar meer.
    Leuk dat je weer wat plaatst op de blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige foto's mooie macro gebruikt.
    complimenten!!
    groeten marline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkig is het weer maco tijd, genieten van het buiten zijn en beestjes ontdekken. Maar wanneer je met deze foto's thuis komt is het toch echt genieten, vooral de eerste, prachtig hoe deze gemaakt is.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peet, zie dat de 5DmII goed ingewerkt wordt. Mis je de cropfactor van je 7D niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Kris, kben verpest ben ik bang, ik was heel vast van plan om mijn 7D te blijven gebruiken, maar voor alsnog ligt hij nog steeds in de kast :(
    ben verslaafd geraakt aan de skitterende DOF :)

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !