woensdag 6 april 2011

Te bizar voor woorden

Binnenkort ga ik het ook weer over de fotografie zelf hebben hoor maar helaas eerst weer een eerbetoning.


Moesten we een maand geleden al afscheid nemen van onze Hond Chap, afgelopen maandag raakten we ook zijn en ons maatje Cayenne kwijt. Beide honden werd een niet overdraagbare kankervorm fataal dus je begrijpt dat wij achterblijven met heel veel vragen; en verdriet.




De vriendschap van een hond

Is vriendschap voor het leven

Voor een ander niet te zien

Hoeveel een hond kan geven



Want ben je eens verdrietig

Dan kijkt hij je aan

Alsof hij je zeggen wil

‘ik zal altijd naast je staan’



en als je dan weer vrolijk bent

dan slaat hij met zijn staart

en blaft alsof hij zeggen wil

‘dat hebben we weer geklaard’



zo’n vriendschap is een wonder

een wonder om te beleven

zo’n vriendschap kan geen mens

geen mens kan zoiets geven




18 opmerkingen:

  1. heel veel sterkte gewenst....
    dit moet énorem zwaar zijn twee van je lieverds in zo korte tijd

    ik leef met je mee,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge Han, da's heftig zeg! Je vertelde mij er laatst al over dat het niet goed ging.
    Veel sterkte gewenst met het verlies van je maatje

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schat, heel veel sterkte saampjes, dit is wel een hele grote verwerking. En zo jong nog, wat zal je ze missen, je gedicht verteld genoeg.
    Ik leef met je mee.

    Knuf Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik leef met jullie mee Han. Een hond verliezen is erg, maar twee in korte tijd is verschrikkelijk. Sterkte!!

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte gewenst. Onvoorstelbaar, zo kort achter elkaar twee van je beste maatjes verliezen. Het mooie gedicht vertelt eigenlijk alles.

    Alex & Annette
    Harderwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Han,

    Wat een naar bericht op je site. Ik kan me nog het verdriet herinneren toen mijn hondje doodging. Twee in zo'n korte tijd lijkt me een flink drama. Veel sterkte met dit verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Han, Wat een vreselijk groot verlies ! Twee van je beste maatjes in korte tijd te verliezen. Ik heb zelf ook een hond en leef met je mee...
    Prachtig gedicht heb je gemaakt, de woorden zeggen genoeg.
    Heel veel stekte,
    groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Han ik wens je sterkte.
    Het verlies van een dier is niet in woorden te beschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Han,wat een verlies èèn dier maar twee maatjes sjonge sjonge wat moeten jullie sterk zijn heel veel sterkte samen.

    Flip

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jonge,.. wat balen... sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet te bevatten, dat jullie in korte tijd, geconfronteerd worden met zo'n verlies. Onvoorstelbaar...

    Veel sterkte voor jullie beiden!

    Groetjes Wieny.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Han heel veel sterkte! Het verlies van je maatje/ je vriend is niet te omschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Astrid en ik willen jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie woorden. Het geeft echt veel steun.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. goh han en astrid, wat triest....en wat zal het nu leeg zijn in huis....strekte hieermee...
    groetjes anne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat vreselijk zeg!! Ik lees het nu pas en zit gewoon met kippenvel.Ik kan me enigzins voorstellen hoe jullie je voelen na het verlies van jullie maatjes en dan ook nog zo kort na elkaar.Ik kan niet meer dan jullie heel veel sterkte wensen in deze zware tijd.
    gr.Trui

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !