zaterdag 2 april 2011

Ik kan niet wachten

Tot deze bontevliegenvangers weer terug in ons land zijn.


Vorig jaar heb ik in samenwerking met collega Paul van Hoof een verkennend begin gemaakt met een nieuw project waarbinnen we vliegbeelden van vogels willen gaan maken. We maken daarbij gebruik van een zogenaamde infraroodsluis; een mooie maar zeer complexe en kostbare techniek die het mogelijk maakt tot dit soort resultaten te komen. Het maken van deze drie foto’s heeft ons een hele dag gekost maar zolang de resultaten zo worden als dit is het dat dubbel en dwars waard.




Nikon D300s; Nikon 200-400 mm; iso 200; f10; 1/250 sec; inflitsen en infraroodsluis. Meer op mijn webstek.

Neem ook eens een kijkje op de website van Paul van Hoof.

6 opmerkingen:

  1. ik ga zeker even op je webstek kijken, over deze mooie techniek even iets meer lezen. Wat zijn het prachtige foto's geworden. Complimenten hiervoor.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch om te zien,
    fijn ook dat je erbi je zet hoe je het gedaan hebt, ik begon me al zo'n prutser te voelen:-)
    je hebt mijn ego weer opgekrikt,
    dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie spectaculaire beelden ! Infraroodsluis? nog nooit van gehoord, maar het werkt wel zo te zien. Ik ga het eens bekijken op je webstek.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een infraroodsluis???
    ik ga eens kijken of ik er meer informatie over kan vinden.
    Jullie dag is de moeite waard geweest.
    wat een super opnamen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet dat degene achter ijsvogels.nl met dezelfde techniek veel heeft gedaan. Prachtig wat je ermee kunt bereiken! Ben benieuwd naar de volgende resultaten. Deze zijn al zeer de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties mensen. Ik hoop inderdaad op een mooi vervolg dit voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !