woensdag 27 april 2011

Eindelijk welpen

Nu voor het vijfde voorjaar achtereen zoek ik me scheel naar vossenbouwen in Twente. Ik weet ze wel te vinden maar ben niet de enige daar ik keer op keer tegen uitgegraven of zelfs met dode kippen vergiftigde burchten loop. Ook dit jaar weer flink wat kilometers door heide- en jeneverbessenvelden lopen sjouwen; vanmiddag eindelijk succes. Ik had niet veel hoop want ik had nergens prooiresten zien liggen maar toen ik wat vers zand zag liggen stond ik plots oog in oog met twee prachtige welpen. Eindelijk!

Maar ja, geen camera bij me want dat is niet te doen tijdens dit speurwerk. Dus ja, morgen slecht weer in petto en ongeduldig als ik ben, 40 kilometer naar huis gereden en met camera weer terug het veld in. Onderweg een stevige zomerbui gehad maar gelukkig daarna toch nog aardig licht. Na een uurtje kwamen twee kopjes heel voorzichtig boven de heidestruiken uit. Ik heb me eerst even in zitten houden want als de dieren nu schrikken kon mijn feestje wel eens van korte duur zijn. Uiteindelijk heb ik drie welpen gezien en van een van deze welpen twee foto's gemaakt. Ik ben hier al vast blij mee en hoop op een mooi vervolg.



Nikon D700; Sigma 300-800 mm; iso 400; f6,3; 1/100 sec

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gezicht, dat welpenkoppie boven de stuiken uit! Je hebt er wel wat voor over moeten hebben , las ik om met deze foto thuis te kunnen komen. Maar super mooi.
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat een foto's. Ik vind ze allebei schitterend. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Succes.

    Groeten Arne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zijn dat schattige koppies, zo onschuldig boven het heide uit komend. Wat een speurwerk is hier aan vooraf gegaan. Succes met het vervolg.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Han! Heel erg aandoenlijk en mooi!

    groeten,
    Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf is dat he?
    Prachtfoto's.

    Grt.
    Tom

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !