zondag 27 maart 2011

Weer een schaamsoort minder

Schaamsoorten noem ik ze; vogels welke niet al te moeilijk te fotograferen lijken maar om de een of andere reden gewoon nooit lukten. Nu ben ik absoluut geen soortenjager maar soms wordt de wens wel erg groot. Een van deze soorten was de goudvink. Deze schitterende vogels laten zich, bij mij in elk geval, vaker horen dan zien en als ik ze zie mislukken de foto’s om onverklaarbare redenen. Tot ik afgelopen week een plekje vond waar het opeens wel lukte. Twee uur genoten van deze zeer fraaie vogels die op hun beurt weer genoten van de ontspruitende knoppen van een krent. Nu de dames nog in beeld zien te krijgen.


Deze foto’s maakte ik met de D300s; Sigma 300-800 mm; op 700 mm; iso 320; f6,3; 1/80 sec.

Meer goudvinken op mijn website.



3 opmerkingen:

  1. maar gelijk ook prachtig op de foto gezet. Het zijn beauty's.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige vogels deze Goudvinken!!!
    En heel mooi vast gelegd!!!

    Groet, Rolf

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !