zondag 20 maart 2011

Elke dag is anders

Toen ik vrijdagavond naar het weerbericht keek stond er voor zowel zaterdag als zondag een zonnetje op het programma. Zo rond de tien graden overdag en dat was het. Prachtig weer natuurlijk. Ook dit weekend heb ik weer ondervonden dat je niet blind van de weerberichten uit moet gaan want het kan altijd anders. Zo ook dit weekend. Zowel zaterdag als zondagochtend ben ik op pad geweest om reeën te fotograferen. Dit doe ik bij voorkeur ’s ochtends vroeg omdat de reeën dan het beste zichtbaar zijn en nog niet zoveel mensen op de been zijn die voor verstoring zouden kunnen zorgen. Zaterdagochtend toen ik de gordijnen opentrok begon het al zwaar bewolkt. Vreemd want volgens het weerbericht zou het zonnig worden. Toch maar naar de reeën en eenmaal daar aangekomen was de bewolking een beetje gezakt en was nu mist geworden. Op zich natuurlijk helemaal niet verkeerd maar de zon was nergens te zien. Gelukkig wel volop reeën die volgens mij met mistige dagen wat langer op het open veld blijven. Zo hier en daar wat foto’s gemaakt en zo rond half 10 waren ook de laatste reeën de dekking ingegaan.







Zondagochtend, ook vandaag weer zon. Maar nu begon de dag met vier graden onder nul. Dat is andere koek. Wel helder en daarom ook kouder. Ook veel eerder licht en ik moest nog wat haasten om precies met zonsopkomst op de juiste plek te zijn. Waar gisteren de heide dicht zat met mist waande ik me nu in een hele witte wereld. Er was een klein beetje grondmist maar door de vorst was dit aangevroren. Heel mooi natuurlijk maar nu waren de reeën spoorloos. Of ze door het heldere weer eerder de dekking in trekken of door wat dan ook, ze waren er niet. Je ziet overal mooi wit berijpte plekken waar je in gedachten een mooie reebok in plaatst maar daar blijft het ook bij. Met helder weer is de zon ook zo op en word het licht al gauw te hard. En precies op het moment dat het licht eigenlijk te hard werd kwam ik een reebokje tegen. Later ook nog een geit met kalf. Waarom niet een half uur eerder!! Toch nog wat foto’s kunnen maken maar totaal anders dan 24 uur geleden, en dat met precies hetzelfde weerbericht.







5 opmerkingen:

  1. Hey René,

    Leuk je eerste bijdrage op de blog te zien. Smaakt naar meer wat mij betreft.
    Mooie serie; vooral omdat het de verschillen in deze twee opvolgende dagen mooi laat zien.
    Ik lag nog heerlijk te ronken toen jij waarschijnlijk al koude tenen had:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie van twee vruchtbare ochtenden. Keep them coming.

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan nu nog een serie met helder weer
    om het compleet te maken.

    Groet,
    René Koster

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's. Vooral de 4e foto vind ik zeer geslaagd.

    Gr. Arne Roest

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !