zondag 13 februari 2011

IJsvogel met de macrolens

Een tijdje terug schreef ik al iets over de dode ijsvogel welke op het ijs van een van de Twentse beken gevonden werd. Helaas hebben voor het derde achtereen volgende jaar vele ijsvogels het loodje moeten leggen. Bij langdurige vorstperiodes wordt door het ijs hun weg naar voedsel afgesloten met alle gevolgen van dien. Dit houden ze 1,2 of 3 weken vol maar daarna vallen ze bij bosjes om. Een volstrekt natuurlijk verschijnsel maar zonde is het wel.
De dode ijsvogel gaf me wel de mogelijkheid om eens wat andere foto's van het schitterende diertje te maken. Met de vogel op de tafel en de macrolens op de D700 rolden er uiteindelijk deze plaatjes uit.\




3 opmerkingen:

  1. Unieke kans Han! En erg leuk uitgepakt! Met name de eerste twee! Je ziet direct dat het om ijsvogels gaat! Compliment!

    Gr. Dennis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toen ik je blog naam zag staan bij mij op de blog dacht ik "ja, dan moet hij wel dood zijn". En helaas het is nog waar ook. Gelukkig is de winter niet door gezet dit jaar. Je hebt de foto's prachtig weten te maken. Je ziet wel gelijk dat het om de mooiste vogel gaat..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !