zaterdag 11 december 2010

Grote bonte…gaai

Ik maak met enige regelmaat gebruik van zogenaamde set-ups. Zeg maar plekken waar je regelmatig dieren verwacht en die plek dan enigszins naar je hand zet. Dat klinkt wellicht heftig maar in de praktijk betekend dit niet meer dan een vetbol niet aan een takje hangen maar in een holte van een boom drukken. Zo deed ik dat ook met dit berkenstammetje. Het leek me leuk om een grote bonte specht te fotograferen tegen deze ‘boom’ geplakt. Maar ja, de specht kwam die dag niet en natuurlijk staat nergens dat andere vogels er niet van mogen snoepen. Of het helemaal natuurlijk is kun je je dus afvragen maar een leuk beeld is het wel. Toch?

Nikon D300s; Sigma 300-800 mm; iso 250; f5,6; 1/125 sec; -1/3


Meer gaaien op mijn website

3 opmerkingen:

  1. dus niet alleen je foto spullen gaan allemaal mee ook nog een trap om de voedselbol te plaatsen in het holletje.
    Je brengt me wel een super idee. Maar of ik van mijn man het sod in mag om dit ook te doen..??
    De vlaamsegaai en bonte specht zijn hier regelmatig te zien. Bonte specht begint al te wennen maar de gaai is een bange poepert...maar dit zal de oplossing zijn..dank je wel..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Von,

    We delen graag wat tips en tricks dus succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze erg mooi, en kan niets onnatuurlijks ontdekken.

    Groeten,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !