maandag 22 november 2010

Kranentijd - wintertijd

Een groepje van 20 kraanvogels vloog vandaag over mijn huis in Twente. Hoewel ik de afgelopen weken veel tussen tienduizenden kraanvogels op en rond het Diepholzer Moor in Duitsland heb gezeten voelt dit toch heel bijzonder. Op hun trek van het noorden naar het zuiden dwalen ze soms een beetje van hun gangbare treklijnen af en komen dan over het oosten van het land. Meestal hoor ik ze dan snachts trompetterend over komen maar vandaag dus overdag. Voor mij een aanwijzing dat de voorspelde kou er nu wel eens echt aan kon zitten te komen. De schitterende vogels kiezen het luchtruim en trekken dus nog een stukje verder zuidwaarts. Ik heb in elk geval weer van hun aanwezigheid in Duitsland genoten en laat jullie graag mee genieten van de beelden van afgelopen week. Binnenkort volg nog meer en op mijn website is nu ook al wat meer te zien.



2 opmerkingen:

  1. lijkt me heel mooi om dit geluid te horen, een mooi plekje hebben ze voor je uitgezocht..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Han deze vogels dat geluk heb ik nou weer niet ik zag vorige week wel een Silverreiger over vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !