dinsdag 7 september 2010

Ze zijn er weer en nog meer dan weleer.

Het begon een paar jaar geleden met zo hier en daar een tijgerspin,wespenspin of wat voor enge naam dan ook. En dat zijn ze ook...eng!

En ze zijn tegenwoordig met velen.Veels teveel zelfs.
Exoten die door Geert wilders ook eens onder de loep genomen zouden moeten worden.

Het zijn echte griezels om te zien.Wreed en behaard. Toch zijn het echte bangerds.
Ze zijn zo bang dat ze niet weten hoe snel ze hun prooi in moeten wikkelen.Dit doen ze dan ook met een verschrikkelijke snelheid.Daar kan de pakketdienst nog heel wat van leren.

Ze doen dit omdat ze bang zijn dat ze anders misschien wel gestoken of gebeten worden. De naam doet ze dus geen eer aan. Meewarig kruiper zou ze beter passen als je het mij vraagt.

De biodiversiteit heeft veel te lijden onder deze spinnen.
Ze richten een hoop schade aan onder libelles en sprinkhanen.Laat staan onder al het ander klein wriemelend gedierte.

En toch.......ik vind ze mooi. Ik kan er niets aan doen.Ieder jaar kijk ik er weer naar uit of ze er alweer zijn.Op veldjes waar er vroeger 3 of 4 te vinden waren zit het er nu vol mee.
Anderhalve week geleden een dagje voor uit getrokken samen met Peter en Hans vd Griendt.Een fantastische dag met een leuk resultaat.

Groet,
Leon











4 opmerkingen:

  1. Leuk stukje met mooie foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Leon,
    Dat wist je al maar ik blijf kijken.
    Puur natuur, pure creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldige foto`s! heb ze dit jaar voor het eerst gezien en ze zijn idd prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !