zondag 18 juli 2010

Zeevogelreizen 2010

Het is inmiddels weer zo’n twee weken terug maar de zeevogelreizen naar het gresgebied van Engeland en Schotland zitten er weer op. Met twee keer negen mensen bezochten we twee van de Farne eilanden en het beroemde Bass Rock.





Door het goede weer konden alle tochten doorgaan en konden we zelfs nog twee extra eilandbezoeken bij aan het programma toevoegen. Op de Farne eilanden was het weer een komen en gaan van noordse- en grote sterns, alken, zeekoeten, kuifaalscholvers, drieteenmeeuwen en natuurlijk als klapper de clowneske papegaaiduikers. Tussen de bedrijven door kon ik zelf ook nog het nodige fotograferen en was ik blij eindelijk het beoogde beeld te kunnen maken van een papegaaiduiker die op zijn hielen wordt gezeten door een zilvermeeuw. Het is een bekend gedrag dat de meeuwen hier hun uiterste best doen om de visjes van de papegaaiduikers af te pakken maar het gaat zo vreselijk snel dat het fotograferen daarvan schier onmogelijk lijkt.
Ik heb mijn foto’s van de eerste week alleen nog ter plaatse op de laptop kunnen bewerken dus de perfecte afwerking zullen ze nog niet hebben. Toch wil ik jullie niet langer laten wachten en al vast wat laten zien. Later zal ik wat uitgebreider het een en ander laten zien.















Rest mij nog de deelnemers van beide weken te bedanken voor hun deelname; jullie waren twee geweldige groepen! De voorbereiding voor de reizen van volgend jaar zijn reeds begonnen dus wie belangstelling heeft abonneert zich het best even op mijn nieuwsbrief om zo als eerste op de hoogte te zijn van de aankondiging.

1 opmerking:

  1. Prachtige opnames van die dieren in hun natuurlijke omgeving. Super.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !