zondag 18 juli 2010

Nog een keer de zwarte sterns

Om het af te leren ben ik samen met Rick Tibbe nog even terug gegaan naar de Wieden voor de zwarte sterns. Ik hoopte dat er nog wat kuikens op de plompbladeren zouden zitten en ik was erg benieuwd of en welke schade het zware weer van de afgelopen week aangericht zou hebben. Voor het mooie licht gingen we pas in de avond varen. In eerste instantie viel het tegen en dreigde het uit te lopen op een avondje varen zonder noemenswaardige foto’s te maken. De kolonies waren leeg en er vlogen nog slechts enkele sterns boven ons. De vogels beginnen hun broedkleed al aardig kwijt te raken. Na zo’n twee uur gevaren te hebben zien we beiden plots twee kleine kuikens op een van de kunstvlotjes zitten. Ongelooflijk want zulke kleine jongen had ik al helemaal niet meer verwacht. Op gepaste afstand en in alle rust laten we de vogels aan ons wennen en waren we getuige van een paar vreselijk boeiende voersessies. Het vormde een mooi afsluiting van meerder bezoeken aan dit mooie gebied.
Hier een aantal van de foto’s; de hele serie staat inmiddels op mijn website.







5 opmerkingen:

  1. wauw! Erg mooi Han! Bijzonder om mee te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig ben je ze nog tegen gekomen. Wat zijn het schatjes en prachtige foto's, hoop dat de mijne ook zo zijn geworden..hihihi. We hebben ze gevonden, alleen niet in Ankeveen zoals de krant aangaf..nu snap ik wat hier zo mooi aan is om vogels op de foto te zetten, echt genieten zo één met de natuur..
    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastische foto's!! Prachtige kleuren, de vliegende ouder met iets lekkers en die gesperde bekkies van de piepkleine kuikens. Ik vind het een prachtige serie! Groeten Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooie foto's van deze prachtige momentjes, zoals ik net op Zoom al schreef, ik heb het ook mogen meemaken ( met Von - zie boven) en we hebben ervan genoten!
    Series op mijn weblog te zien
    http://belton-loes.blogspot.com

    Ik wens je nog veel van deze mooie fotomomenten,
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende momenten op foto vastgelegd! Mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !