vrijdag 21 mei 2010

Vogels in je broek













Deze week kreeg ik een e-mail binnen van een Franse douane beambte die weer eens een vogelhandelaar betrapt heeft. Dit keer was het wel heel luguber en triest om te zien hoe ver deze mensen gaan voor geld, geld en nog eens geld.
Nu kan ik helaas geen woord Frans maar met behulp van een goede kennis kwamen we tot een aantal kernpunten.

- De smokkelaar is een Nederlander die al eens eerder gepakt is; ook door dezelfde beambte.
- De douane beambte viel de nogal gevulde broek van de man op.
- Tussen zijn onderbroek en lange broek zat een aangepaste broek met allemaal vakjes waar de vogels, in dit geval 16 kolibries, in gepropt waren.
- De waarde van twee van deze vogels wordt geschat op € 1000,- per stuk; de andere 14 vogels ca € 700,-

Mijn eigen conclusie is dat deze mensen en handel keihard aangepakt zou moeten worden.

4 opmerkingen:

  1. leefden ze nog wel???ik kan me voorstellen dat ze dood gaan op zo'n plek! wat een hufters leven er toch op deze planeet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sorrie de reaktie kwam van mij...anne baauw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je reactie Anne, het komt uit je hard en zo hoort dat.
    Aan de vogels te zien leefden ze nog wel. Naar verwachting hebben ze er nog maar even ingezeten omdat de man voor de vlucht vertrokken was reeds gepakt was.

    Ik hoop dat dit veel aandacht krijgt dus voel je allen vrij dit bericht te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonder de klanten die graag zo'n vogel in een kooitje willen zetten, zou dit helemaal niet aan de orde zijn. Vreselijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !