vrijdag 26 maart 2010

Liverslag; terug naar Portugal

We hebben besloten om inderdaad een dag eerder dan gepland terug naar Portugal te rijden. We kunnen dan mooi flink wat tijd steken in de grote trappen die we op de heenweg vonden en dan de laatste dag nog wat plekken rond Faro bezoeken.
We gaan lekker vroeg weg en rond negen uur rijden we de zandwegen van het enorm uitgestrekte gebied in. Het is mooi om te zien hoe snel het voorjaar zich ook hier ontwikkeld want er bloeit nog meer dan een paar dagen geleden.
Aan het begin van deze zandweg vliegt er een mannetje grauwe kiekendief vlak naast de auto. Helaas is hij op het moment dat ik mijn lens op het raam heb liggen alweer een heel stuk verder afgedwaald dus ik moet aardig croppen om er een plaatje aan over te houden.
Op dezelfde plek als afgelopen week vinden we een grote groep baltsende grote trappen; natuurlijk weer veel te ver weg. Vergelijk deze vogels maar rustig met kraanvogels; die merken je ook al van erg grote afstand op. Nog een stukje verderop loopt een groep van 21 trappen in een mooie akker. En nog verderop land een haan. Tegen het licht in hoop ik er een mooi sfeerplaatje aan over te houden.
Verder is het stil; slechts hier en daar wat leuke vogels als kleine torenvalk, rode patrijzen en een zuidelijke klapekster; een soort die je hier erg veel ziet.
Bij Faro aangekomen worden we niet vrolijker want ook hier is het erg stilletjes geworden. Wat er aan de hand is weet ik niet maar de aantallen vogels zijn er gewoon niet meer. Ik ga er vanuit dat de hoeveelheid regen die hier de afgelopen maanden is gevallen en het feit dat we wellicht wat aan de vroege kant zijn, hier de oorzaak van zijn.
Morgen de laatste fotodag welke we rond de golfbaan van Faro zullen gaan doorbrengen. Dat wordt hopen op een mooi slot.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reacties zijn onze motivatie !