zaterdag 27 maart 2010

Liverslag; het mooist het laatst

Morgen al heel vroeg vertrekt ons vliegtuig weer dus ik moet het kort houden. De vut is er na deze dagen ook wel even uit dus het wordt vroeg slapen.
Vanmorgen vroeg vertrokken naar de golfbanen van Faro. Hier langs de lagune gelopen waar helaas weer erg weinig steltlopers te vinden waren. Maar een meertje op de golfbaan zelf maakte alles goed. Woudaapjes, purperkoeten, draaihalsen, krooneenden; van alles was hier aanwezig en we hebben ons er de hele dag vermaakt. De zon stond hoog aan de hemel dus het koppie is flink verbrand. Vooral de activiteiten van de woudapen was verbluffend en het was een bijzondere ervaring om eens purperkoeten te zien. Een soort die toch met uitsterven bedreigd is geweest.
Hierbij weer wat vluchtig bewerkte plaatjes.
Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om de belevenissen hier in de Portugese Algarve en het Spaanse Donana te volgen. De trip was bedoeld om te kijken of het mogelijk is hier een vogelfotoreis naar toe te gaan organiseren. Spanje viel wat tegen maar de Algarve was geweldig hoewel duidelijk was dat we aan de vroege kant waren en de grote hoeveelheden vogels kennelijk nog moeten komen.















3 opmerkingen:

  1. Leuk Han om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Je reist er wat af de laatste tijd. Op deze manier maak je het voorjaar twee keer mee.
    Groeten aan Jankees.

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk om te horen en te zien wat jullie daar beleefd hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de natuur toch mooi. Leuk om je weblog te hebben gelezen. Jammer dat ik niet mee kan vanwege al mijn dieren maar ja, ik heb van hun ook veel plezier. In ieder geval hoop ik het fotograferen ook weer op te pakken nu ik al je foto´s zie alhoewel ik ws niet het geduld heb om ellenlang te moeten wachten om een vogel te ´schieten´. Landschappen blijven in ieder geval op hun plek en kosten veel minder tijd ;)
    Groeten, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !