zondag 3 januari 2010

Nu ben ik aan de beurt

Wij Tukkers waren er tot nu toe nog maar bekaaid van afgekomen maar gisteravond is er dan eindelijk ook bij ons een flink pak sneeuw komen te liggen. Dat betekend plannen aanpassen en zoveel mogelijk op pad om plaatjes te maken.
Zelf heb ik altijd plekjes in mijn hoofd om met bepaalde weersomstandigheden naar toe te gaan. Zo ook vandaag. Zo ging ik terug naar de Twickelervaart; de beek waarvan ik in alle seizoenen inmiddels foto’s vanaf het zelfde standpunt heb gemaakt. Met een waadpak aan weer het water in gegaan en met de camera zo laag mogelijk boven het water een nieuwe winterversie gemaakt.



Daarvoor echter eerst op zoek gegaan naar steenuilen. Uilen hebben het niet makkelijk onder deze omstandigheden om de simpele reden dat ze erg moeilijk aan voedsel kunnen komen. Op twee voor mij bekende erfjes trof ik steenuilen aan. Een op het dak van een huisje en een ander bij een rommelhoekje bij een boerderij; het ultieme biotoop van de steenuil.





Tijdens het posten bij een van de steenuilen zie ik op flinke afstand nog een van mijn schaamsoorten; de groene specht.



Meer foto's van vandaag op mijn website waarbij aangetekend dat de meeste landschappen nog verwerkt moeten worden.

3 opmerkingen:

  1. Ook ik heb mijn plannen aangepast ivm de sneeuw. Drukke tijden. Je hebt je tijd goed besteed zo te zien. Mooie platen van de uiltjes in winterse sferen.
    Hoe is het met je tankloop? Werkt de AF al weer?

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk bij jullie dan ook sneeuw.
    Hier ligt er ook voldoende.
    Maar om met de kou in de beek te staan ?
    Kan alleen maar zeggen, schitterend.
    Ja, de uilen hebben het idd. zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt Trees!
    Helaas Ronald; kon wel eens een langdurige geschiedenis gaan worden

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !