maandag 11 januari 2010

Kouwe oren

Gisterochtend een paar uur in een schuiltentje gezeten in de hoop een steenuiltje in de sneeuw te kunnen fotograferen. Nou; steenuilen zijn volgens mij mietjes want hij bleef lekker binnen zitten. Nee, dan ransuilen; dat zijn pas bikkels. Half bevroren stapje ik in mijn auto toen ik nog geen tien minuten later deze fraaie ransuil in een conifeer zag zitten. Het sneeuwde keihard maar meneer vertrok geen spier. Ik wel want om hem goed in het vizier te krijgen en scherp te kunnen stellen, moest ik me als een adder oprollen. Ik zat met mijn billen zo ongeveer bij het gaspedaal van mijn auto. En ik kan je vertellen; dat valt niet mee als je half ingevroren bent. En dan hebben we het nog maar even niet over het feit hoe ik weer vanuit die positie normaal achter het stuur terecht ben gekomen. De uil bekeek het allemaal op zijn gemakkie terwijl de sneeuwbuien zijn kop steeds witter maakte. Kijk; dat zijn nog eens uilen:-))









Nikon D700; Sigam 300-800 mm; iso 400; f8; 1/40 sec; -2/3

Ik bedenk me nu ineens waarom ik vanmorgen zo'n last van mijn nek had...

4 opmerkingen:

  1. maar koud of niet de foto,s zijn mooi en daar gaat het toch om. klasse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, het zijn echt bikkels.
    Schitterend in beeld gebracht met het randje sneeuw rond de pluimen.
    Ze hebben het zwaar deze dagen, hier komen meldingen binnen, dat het aantal iets daalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ten eerste mooie foto's een even zo leuke weblog.

    Dan even dit : Misshien ken je Chris v. Rijswijk wel. Ook een vogelfotograaf en afkomstig hier uit de regio en een liefhebber van uilen.
    Op zijn website schrijft hij ook een leuk artikel over zijn foto van een steenuil in de sneeuw.
    Misschien een goede tip voor je !!

    Zie http://www.birdshooting.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=1

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie reacties.
    @Jeroen: Chris en ik kennen elkaar goed en ik lees regelmatig zijn verhalen. Maar bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !