vrijdag 8 januari 2010

Hoe mooi gewone soorten kunnen zijn



Als natuurfotograaf hoop je natuurlijk af en toe op een krent in de pap in de vorm van een niet allerdaagse soort. Toch moet ik zeggen dat ik niet zo’n soortenjager ben. Ik moet dat eigenlijk ook niet doen want als ik al eens naar die notenkraker wil die zich al twee weken in Delfszijl laat bekijken is ie uitgerekend als ik ter plaatse ben gevlogen en als ik me door maatje Edwin Kats laat overhalen om eens de ijsduiker in de Harderhaven te fotograferen zak ik spontaan met camera en al door de steiger.
Nee, eigenlijk vind ik veel meer voldoening in de meer allerdaagse dier- en vogelsoorten. Ik vind het keer op keer een uitdaging om deze soorten mooi op de foto te zetten en zo te laten zien dat ook deze vogels mooi zijn. Zo ook in dit geval de boomkruipers en ringmussen.
Ik had een boomstammetje geprepareerd met overheerlijk voer en daar werd dan ook gretig gebruik van gemaakt. Zoals gebruikelijk staan de rest van de resulaten weer op u te wachten op mijn webstek.




3 opmerkingen:

  1. Erg mooie foto's, helemaal eens met de titel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's! Erg mooi!

    Groet,
    Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's zie ik hier op jullie blog. Ik zou jullie graag toevoegen aan mijn bloglijst!
    Groetjes Jacqie
    http://jacqiesfotografie.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !