woensdag 16 september 2009

Nieuw hulpmiddel voor natuurfotografen



Als natuurfotograaf steek je eigenlijk meer tijd in de voorbereidingen dan in het fotograferen zelf. Veel tijd gaat zitten in het observeren op je beoogde locaties. Nu kan dit alleen al een geweldige belevenis zijn maar helaas hebben we daar slechts zelden de tijd voor. Met die achterliggende gedachte komen we nu met een observatiecamera. Deze kleine videocamera zet je simpelweg op de door jou gewenste plek, denk aan een vijvertje, een prooi of een looproute van een dier. Hij is erg robuust en waterdicht dus daar hoeft u zich ook geen zorgen om te maken. De camera slaat de videobeelden op een sd opslagkaartje op en werkt op slechts twee AA batterijen. Op deze manier kunt u tot 6 a 12 uur (afhankelijk van de batterijen en opslagkaart) opnamen maken en deze later op uw computer of laptop controleren.
Met de wetenschap in uw achterhoofd dat dieren vaak op ongeveer de zelfde tijdstippen terug komen kunt u nu dus prima inschatten wanneer uw fotokansen het grootste zijn.
Hieronder ziet u beelden die ik gemaakt heb van een zeearend in het voormalig oost Duitsland. Ik had de camera met een haring in het gras gemonteerd; op twee meter van een prooi. Ik ben zelf zo enthousiast over de mogelijkheden en resultaten van deze handige camera dat ik besloten heb ze toe te voegen aan mijn verkoopartikelen. Deze beelden zijn nog gemaakt met het oudere model; wij gaan echter het allernieuwste model leveren die een nog veel betere beeldkwaliteit levert. Volg deze link voor meer informatie.


video

1 opmerking:

  1. Had ik eerst de vorige reactie geplaatst, zie ik de link naar het filmpje van de Kerkuil.
    Kreeg echt even een Wow gevoel.
    Helaas mag ik nog een aantal jaartjes sparen denk ik voor deze observatie camera.
    Maar mooi is die wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !