woensdag 10 juni 2009

Zwarte stern

Vorige week heb ik me een tijdje vrij intensief met het fotograferen van zwarte sterns bezig gehouden. Ik heb eigenlijk altijd al een zwak gehad voor deze zwarte sterns vanwege hun sierlijkheid maar ook vanwege hun gedrag.
Het zijn vogels van ondiepe, zoete tot brakke moerassen en wateren. Gebroed wordt in zompige weilanden en verlandingszones, bij voorkeur in velden van krabbescheer en op eilandjes van plantenresten. In de broedtijd worden vooral grote insekten gegeten. Daarnaast staan ongewervelden en vis op het menu. Het zijn trekvogels, die 's winters voor de kust van tropisch West-Afrika bivakkeren.
Ik bezocht een kleine kolonie in Nationaal park De Wieden/Weerribben en het was genieten.
De hele serie vind u op mijn website maar hier al vast een kleine greep daaruit.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Uw reacties zijn onze motivatie !