donderdag 18 juni 2009

Kerkuilen; een kwestie van een lange adem.

Ik ben de laatste weken met een kerkuilenproject bezig waarin ik hun nachtelijke activiteiten probeer te fotograferen. Niet iets om even op een vrije dag te doen want het kost weken voor je voor het eerst je camera mee kunt nemen. De laatste week is echter de oogstweek aangebroken en rollen de eerste resultaten tussen elf uur s’avonds en half twee s’nachts binnen. De hele serie staat op mijn website en wordt steeds aangevuld. Hier echter vast een aantal van de foto's om jullie mee te laten genieten.
De vogels zijn de afgelopen weken stap voor stap gewend aan licht zodat er nu alleen nog maar een lichte invulflits nodig is. Resultaat is dat de vogels mijn aanwezigheid nu volledig accepteren en volop doorgaan met wat ze normaal gesproken doen; en dat was nu precies de bedoeling. Vervolgens is het voor mij nu een kwestie van gaan en zien dat ik mijn ogen open kan houden en vriendjes blijf met de honderden muggen die mee willen kijken.







Bezoek de website voor alle foto's

2 opmerkingen:

  1. Schitterende serie Han, indrukwekkend mooi.

    Gr. Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Han
    Prachtige foto's.
    De kerkuil is een erg mooie soort. Ze zijn alleen erg moeilijk te fotograferen en dat is jou goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !