donderdag 30 april 2009

Knokken in Finland

Tja, want knokken was het. Voor de korhanen vanwege hun baltstijd en voor ons tegen de slaap want vijf ochtenden om half drie opstaan gaat je niet in de koude kleren zitten.
Maar het was genieten in Finland; genieten van een geweldig mooi natuurspektakel wat zich elke ochtend voor onze neus afspeelde.
We fotografeerden een en ander vanuit schuiltentjes die we bereikten na zo’n kwartier lopen door nog flink besneeuwde moerlanden. De korhanen komen stipt op tijd bij het eerste licht naar de vaak tientallen jaren oude balplaatsen toe om daar te strijden om de gunsten van de dames. Ongelooflijk om te beseffen dat die dieren exact op dezelfde plek hun geblaas en gesis aan de dag leggen in een kilometers uitgestrekt gebied waar wij geen enkel herkenningspunt in zouden kunnen herkennen.
Ik ben met 69 GB aan fotomateriaal thuisgekomen dus het zal nog wel even duren voor alle foto’s bewerkt zijn. Toch wil ik hier al vast een klein voorproefje laten zien. Binnenkort meer dus.






Deze foto’s zijn gemaakt met een Nikon D700 en Sigma 300-800 mm f5.6 objectief tussen half vijf en half acht s’morgens.

3 opmerkingen:

  1. De eerste platen mogen er zijn, super foto's, ooit nog een droom om te verwezelijken om mee te gaan.

    Groeten,

    Hugo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Lijkt me echt prachtig om mee te maken. En wat een geweldig mooie foto's.

    Groeten, Luuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch! Ik ga zeker nog een keer mee met zo'n trip. Ik zie uit naar verdere foto's van deze reis.

    Groeten, Wim.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !