maandag 30 maart 2009

Uiltje knappen

Dat deed ik bijna zelf vanwege het vroege tijdstip maar het was het waard.
Deze bosuil volg ik al twee jaar. Enerzijds vanuit het werk voor de vogelwerkgroep en anderzijds natuurlijk ook als natuurfotograaf. Deze fraaie vogel heeft zijn intrek genomen in een natuurlijke holte van een oude eik. Tot mijn grote schrik zag ik een tijdje terug dat de boom gemarkeerd was met verf met als duidelijke reden dat hij gekapt zou gaan worden.
Na heel wat telefoontjes, mailtjes en overleg met de verantwoorde mensen is de boom, en daarmee ook deze uil, voorlopig gered. Voorlopig inderdaad want helaas zijn de plannen nog niet van tafel. Daar blijven we ons de komende maanden dus nog even met volle overgave voor inzetten. Dit soort natuurlijke holtes zijn immers extreem schaars met als gevolg dat de uilen steeds minder broedgelegenheid hebben.
Deze foto moet je wel even in het groot bekijken.
Meer foto's op mijn website; www.hanbouwmeester.nl



Nikon D700; Sigma 300-800; iso 800; f7,1; 1/50 sec.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige uil. Je hebt een goede daad gedaan. Nu maar hopen dat de plannen van tafel geveegd worden. Broeden ze ook wel eens in die holte?

    Goeten Luuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Han,

    Hopenlijk zijn er in de gemeente nog meerdere natuurliefhebbers, zodat de betreffende boom gespaart wordt.

    Groeten,

    Hugo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pracht uil.
    En idd. het vroege uurtje waard.
    Nu maar hopen dat ze de boom laten staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !