zondag 11 januari 2009

Volle maan


Hoeveel verhalen en mythes doen er wel niet de ronde over volle maan? Een ervan is dat ik er nog nooit in geslaagd was om er een foto van te maken waar ik tevreden over was. Tot gisteravond.
De koude en heldere winternachten van nu zijn ideaal voor dit soort beelden; of om met een kijker gewoon te genieten van dit prachtige verschijnsel.
Voor het maken van deze foto heb ik een 1.4x converter tussen mijn camera en 300-800 mm lens gedaan waardoor ik dus een bereik van 1120 mm had; 1680 mm omgerekend naar kleinbeeld. Als je de maan dan zo in je zoeker hebt zie je pas hoe snel we rond draaien met elkaar want ik moet snel werken om hem niet uit beeld te verliezen.
Ik zet de iso op 200, diafragma op 11 en belicht 1 stop onder. Klik!

(klik op de foto voor een vergroting)

1 opmerking:

Uw reacties zijn onze motivatie !