zaterdag 13 december 2008

Indrukwekkend…de zeearend



Afgelopen week heb ik een aantal dagen in een hutje kou zitten te lijden met één doel; een zeearend op de grond fotograferen. Hoewel het een kwestie van veel zitvlees en ouderwets doorbijten was werd het beloond door de aanwezigheid van deze jonge zeearend.
Zeearenden zijn grotendeels standvogels en blijven dus ook s’winters hun biotoop trouw. Op deze plek vlogen twee volwassen vogels en twee jongen rond en hoewel ook de oude vogels zich lieten zien bleven zijn buiten bereik van de lens. Deze jonge vogel was wat brutaler en liet zich fotograferen. Het was weer een rondedansje waard.
Voor meer foto’s, waarop ook de afmetingen van deze vogel duidelijk worden verwijs ik naar de database op mijn website.

2 opmerkingen:

  1. Hier zou ik ook wel een dansje voor willen doen.
    Zitvlees heb ik wel, geduld kan ik leren, maar zo vaak en lang in de kou?.
    Heb ooit eens een over zien vliegen, bij Lauwersmeer.
    Wat een indrukwekkende serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Han via Trees (maha) kom ik hier even kijken. Ben zeer onder de indruk van je prachtige foto's...

    Alleen deze is al een geweldige foto..

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !