vrijdag 7 november 2008

Tuinvogels fotograferen


Vandaag viel de nieuwe Grasduinen op de deurmat. In deze uitgave heb ik wat geschreven over het fotograferen van tuinvogels. Overigens staat een groot deel van dit nummer in het teken van het fotograferen van de vogels in je tuin.
Toevallig was ik gisteren voor de eerste keer op een van mijn voerplekjes gaan zitten. Zo eind oktober begin november begin ik meestal voorzichtig wat zaad te voeren. De vogels merken dan dat er wat te halen is en zullen regelmatig terugkomen.
Mijn voertafel is erg simpel gemaakt maar niet mooi. Dat hoeft ook niet want ik maak vanzelfsprekend plaats ik er wat takjes bij waar ik de vogels graag op wil fotograferen. Voorlopig zijn het nog vooral mezen die hun buikjes komen vullen. Hier zie je er een van.
Voor wat betreft deze plek is mijn hoop gevestigd op kepen; een mooie maar moeilijke soort om te fotograferen. We zullen zien wat het winter ons brengen gaat. Op deze link staan meer beelden van deze plek.
In tegenstelling tot de plek bij Edwin is de soortenrijkdom dus nog bescheiden maar het winter is nog niet voorbij:-))

1 opmerking:

  1. Jeetje; wat een mooie foto! Zo wilt iedereen wel fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !