zaterdag 4 oktober 2008

Vliegende deur


Vanmorgen eindelijk en tegen elke voorspelling in een strakblauwe hemel. Zo snel mogelijk op pad dus. Al vrij snel wisten we een van de zeearenden te verleiden een forel te komen halen. De eerste 'pickup' was echter zo onwaarschijnlijk dicht bij de boot dat ik zelfs met de 300 mm het dier niet in beeld kon houden. Als zo'n bakbeest opeens zo dicht bij is realiseer je je waarom we hem ook wel de 'vliegende deur' noemen. Met een spanwijdte van 2 1/2 meter is hij zelfs groter dan de gemiddelde deur hoog is en zijn brede vleugels doen ook niets aan deze bijnaam af.
Op bijgaande foto's is zijn indrukwekkende verschijning ook goed te zien.

Ik heb vandaag ook weer in een van de schuilhutten gezeten en hoorde (!) na enkele uren plotseling de vleugelslagen van een zeearend. Het dier cirkelde even rond de prooi, ging er op vijf meter hoogte boven hangen maar verdween ploseling weer. Met het hart in de keel zag ik dit met lede ogen aan. Toen ik bij het invallen van het donker de hut verliet zag ik een oud mannetje in een nabij gelegen plas zitten vissen. Dat zal het probleem geweest zijn. @#$%
Even een vriendelijk praatje gemaakt en zag dat de man een hengel van bamboe had. Tjee, zeg das waar ook, ik zit hier in het voormalige Oost Duitsland en dat is nog steeds erg goed te merken.
Morgen ga ik me aansluiten bij de groep van Martijn de Jonge in de Poolse Oderdelta. Weer zeearenden; tis een verslaving vrees ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Uw reacties zijn onze motivatie !