dinsdag 28 oktober 2008

Twickelervaart….the Comeback.


In de herfst van 2003 begon ik eigenlijk nog maar net met fotograferen. Ik ging graag naar de bossen van Twickel bij Delden; inmiddels ook opgegaan in de Hof van Twente.
Door het bos slingert zich de Twickelervaart een weg en vanaf een van de bruggen heb je een mooi zicht op de beek. De oude beuken buigen zich over het water.
Ik maakte er deze foto en won er een van mijn eerste prijzen mee bij de Argus natuurfotografie wedstrijd in België.
Het leuke was dat ik nadien enkele foto’s opgestuurd kreeg die op dezelfde plek, vlak na de oorlog gemaakt waren. Je ziet dan al de gebogen beuken staan.
Nu, vijf jaar later, is deze foto niet meer zo te maken omdat de brug vervangen is door een nieuwe die net iets anders ten opzichte van de beek ligt. Het leuk me daarom leuk om dezelfde beek met het zelfde uitzicht nog een keer te fotograferen maar dan vanaf een zo laag mogelijk standpunt. Dat betekende waadpak aan en het water in. Op mijn knieën in de zachte modder druk ik mijn oog achter de camera. Grote luchtbellen komen vanuit de bodem langs mijn lijf en statief omhoog….brrr…wat een lucht!
Ik wil graag dat op de foto te zien is dat er stroming in de beek zit dus ik probeer een lange sluitertijd te gebruiken. Niet te lang, want er staat aardig wat wind en dat zou betekenen dat ook de bladeren aan de bomen onscherp worden. Ik wacht een tijdje tot dat do zon de beuken een klein beetje oplicht en de herfstkleuren zich mooi laten zien. Klik!

2 opmerkingen:

  1. Ronald Moolenaar29 oktober 2008 om 19:28

    Veel moeite met een prachtig resultaat !!
    Complimenten.

    Vriendelijke groeten

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop hier nog vaak te ( mogen ) terug komen, en er wat van te leren.
    Man, wat een pracht opname.
    Of ik zover kom om ook tot m'n middel in het water te gaan staan, mag ik ook nog wel jaren oefenen, en zeker gaan sparen voor " beter " gebruiksvoorwerpen.
    I.i.g compliment en dank voor het meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !