vrijdag 17 oktober 2008

Kraanvogels


Deze tijd van het jaar betekend voor mij slapen met de ramen wijd open in de hoop gewekt te worden door eventueel overtrekkende kraanvogels. In deze tijd van het jaar verplaatsen ze zich massaal van het noorden zuidwaarts naar warmere en voedselrijkere gebieden. Het is nog niet zo koud dat Nederland al massaal overgestoken wordt maar ver weg zijn ze niet. Deze foto maakte ik nog op respectabele afstand nabij Berlijn. Op de terugreis vanuit Polen ben ik wat aan het zoeken gegaan en tienduizenden luid trompetterende kranen gevonden. Een beetje los van de grote groepen heb ik dit gezinnetje kunnen fotograferen.
Een deel van de populatie begint zich niet ver over de Nederlandse grens te verzamelen en aanstaande zaterdag 25 oktober ga ik in het kader van een van mijn zogenaamde ‘op-stap workshops’ met een kleine groep mensen proberen deze vogels in beeld te krijgen. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Uw reacties zijn onze motivatie !