zaterdag 20 september 2008

Waarachtig!


Zoals ik al in een eerder bericht melde hebben de ijsvogels me de laatste maanden het bloed onder de nagels gehaald. Ladingen met ijsvogelplaatjes heb al ik en aangezien de verslaving behoorlijk toe had geslagen had ik vorig jaar besloten maar eens een tijdje geen ijsvogels te gaan fotograferen. Nou, dat hebben de blauwe parels me flink kwalijk genomen. Vanaf het moment dat ik een aantal maand terug de draad weer op wilde pakken doen ze er alles aan om het mij lastig te maken. Steeds als ik zonder camera op pad was zaten ze me vrolijk uit te lachen op de mooiste door mij ingerichte plekken. Dat laatste was ook wel een beetje de reden dat ik ze graag weer in beeld wilde hebben want deze vogels hebben gebroed op een door me zelf afgestoken en ingerichte nestplaats. Dat geeft een en ander toch net dat beetje extra.
Ik denk dat ik ongeveer twintig (20) keer een aantal uren gezeten heb maar keer op keer zag ik ze alleen voorbij schieten of ergens anders zitten; middelveer omhoog en bekijk het maar.
Giftig als ik er op werd vanavond toch maar weer een poging gewaagd en verdraaid; een van de vogels maakt een fatale fout en zit precies 10 seconden pontificaal mooi te wezen boven het water. KLIK!

1 opmerking:

Uw reacties zijn onze motivatie !