donderdag 18 september 2008

Nat pak...


Net weer terug van het Lauwersmeergebied. De najaarstrek is weer begonnen en dan begint er van alles te kriebelen bij een vogelfotograaf. Het betekent tevens veel op pad en dus weinig thuis. Daarom ook wat minder frequent onze weblogberichtjes. Ik las namelijk net op de blog van onze Grasduinencollega’s dat men zich al zorgen ging maken.
Niet nodig René, we zitten vaak in uithoeken waar internet nog niet overal voorhanden is)
Terug naar het Lauwersmeer. Ik heb me er vooral vermaakt met de bontbekplevieren, bonte strandlopers, grote zilverreigers, baardmannen, kluten, enz. Veelal betekent dat een zo laag mogelijk standpunt innemen met als gevolg natte billen; vooral als je op het wad geconcentreerd een bonte strandloper aan het volgen bent en het stijgende water even aan je aandacht ontsnapt.
Wat me opviel is dat de hoeveelheid schotse hooglanders in het Lauwersmeergebied enorm aan het toenemen is. De grote grazers hebben Staatsbosbeheer veel werk uit handen genomen en eerlijk is eerlijk; het blijft ook nog eens een fraai gezicht in ons landschap. Vandaag trof ik een groep aan die te water was gegaan. Over natte billen gesproken.

1 opmerking:

  1. Heerlijk, zo'n prachtig dier in het water!
    Ze zien er altijd zo warhoofdig uit.
    Prachtige runderen!

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !