zaterdag 2 augustus 2008

Klein spul

Het is zomer dus het fotograferen van vogels staat even op een laag pitje; ook wel eens lekker maar je mist het erg snel moet ik zeggen.
Maar nu is het natuurlijk wel de tijd voor het kleine spul; macrowerk dus. Als je er oog voor hebt is dit een zeer bijzondere wereld; een wereld van detail. Met hulp van een externe flitser die gedragen wordt door een speciale flistbeugel zodat ik het licht precies op de goede plek van mijn onderwerp kan laten vallen ben ik op pad geweest.
Op mijn website staan een aantal resulaten maar deze wil ik jullie al vast niet onthouden. Niet alleen wij hebben last van de warmte. Deze gewone wesp veegt het zweet even van zijn voorhoofd. Of bedenk ik nu zelf een mooi verhaal bij deze foto?

3 opmerkingen:

  1. Hoi Han,

    Inderdaad even weer wat anders dan de vogels.
    Lekker fleurige opname, met veel felle tinten.

    Heel veel succes en plezier met deze weblog.
    Tot gauw dan maar weer eens.

    Groetjes van Agnes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Han,
    Leuke foto, voor macrofotografie is er altijd iets in de natuur te vinden, neem jij altijd foto's met flits?
    Van harte proficiat met jullie blog, leuk dat we mogen meegenieten en veel succes ermee!
    groetjes
    Jacky en Martine
    http://martine.launoy.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Martine,

    Nee, niet alle macro's maak ik met een flitser maar sinds ik het beperkt en invullend flitsen onder de knie begon te krijgen doe ik het steeds vaker. Leuk om schaduwen te laten ontstaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Uw reacties zijn onze motivatie !